ANEM AL CIRC!

Això és el que diuen els nens i nenes de l’escola cada tarda que toca tallers.

Ens reunim tots els grups d’educació infantil a l’aula de tallers. Es una aula molt gran sense taules ni cadires, que hem decorat i pintat com si fos un circ. El motiu del circ ens serveix d’element motivador a l’ entorn del qual gira l’organització dels tallers.

Dividim els nens en vuit grups , que es mantenen durant tot l’any .Cada grup té nens i nenes de p3, p4 i p5 .Com que cal que es sentin identificats amb algun motiu que els uneixin hem triat un nom relacionat amb

[@more@]

el circ per a cada grup. Així tenim : feres, malabaristes, pallassos, trapezistes, músics, domadors, equilibristes i mags .

Quan entren a la sala s’asseuen al lloc on hi ha el dibuix i el color del seu grup i esperem que arribi tothom. Quan hi som tots posem una cançó del Circ du Solei: “Alegria”

La cançó és molt tranquil·leta i l’escoltem sencera , en silenci. Sembla mentida com la música tranquil·litza els nens. Està bé que escoltin cançons infantils , però escoltar una mica de tot tipus de música també els va bé. La majoria estan calladets, alguns l’escolten atentament, d’altres intenten cantar-la . De fet no se en quin idioma està , crec que italià. No l’entenen però tot i així la canten a trossets . Les mestres estem assegudes a terra enmig dels nens i nenes . Alguns s’apropen en silenci .T’agafen la ma o recolzen el cap mentre escolten la música. Fins i tot algun dels més petitons sembla que acluquen els ulls. Es una manera de començar la tarda bonica per a tots

Quan s’acaba la cançó i estem tots més relaxats cantem la cançó del circ. És una música ben coneguda del circ a la que hem posat lletra. La cantem entre tots acompanyats de platerets. Un dia , per sorpresa el mestre de música de l’escola va entrar tocant la trompeta per acompanyar la cançó. Es van sorprendre molt!

Després de la cançó reordenem les cartolines que representen a cada grup sota el nom del taller que li toca aquell dia. Entre tot plegat han passat uns vint minuts. Anem sortint per grups amb la mestra corresponen i s’ inicien els tallers. Demà us explico la primera sessió del taller que em toca a mi.


Powered by Castpost

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 comentaris a l'entrada: ANEM AL CIRC!

  1. Altis diu:

    Dizzy, felicitats. Sé perfectament que no és gens fàcil mantenir l’atenció dels nens.
    Voltaire, no dessesperis!

  2. Silenci diu:

    Jejejeje, que guai!!! Això no ho fem a batxillerat!! Jois… 😛 Jo em sembla que no ho he fet mai això dels tallers en grups de p3, p4 i p5… Però com que d’aquella edat poca cosa et queda a la memory vés a saber!! 😉 Ànims, ja ens explicaràs com acaba!! 😀

    Voltaire, reconec que a ESO poca cosa es fa… XDD Molt millor el batxillerat!!

  3. Dolors diu:

    Ànims Voltaire! Jo no he estat a ESO amb feres de l’espècie que tens tu , però fa uns anys havia estat a setè i vuitè i tot i que hi havia una mica de tot.Hi ha moments i nanos amb els que et deseperes , no veus com motivar-los ni implicar-los amb el que es fa a classe i et questiones mil vegades la teva feina .Segur que estas fent una gran tasca , encara que en alguns moments no t’ ho sembli.
    Amb els petitons s’ ha de tenir molta pàciència, i moltes vegades has de fer el pallasso 🙂 no sempre és fàcil, però jo trobo que hi ha molt més moments on , com a mestre, et sents recompensat.

  4. isnel diu:

    Ostres, Dizzy, quina idea més bona! Ai, quan penso en la meva escola de quan tenia 3, 4 i 5 anys… Quina por que hi passava, maremeva!
    Voltaire, les teves feres i les de la Dizzy no tenen punt de comparació. De totes maneres, em reafirma en la meva pregunta de sempre: on es trenca la cadena?

  5. Scholars have got at present time great Internet resources to buy the mini dissertation and just useful issue related to this good post in the trustworthy dissertation writing service.

Els comentaris estan tancats.